Tekin: Çocuklarımızın yaşayarak öğrenmelerini istiyoruz

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin: ‘Gençlerin Bilişim Projeleri Akranlarına Eğitimde Katkı Sunacak’

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi’nde düzenlenen ‘Akran Öğrenme ve Genç Bilişim Ekosistemi Zirvesi’nde konuştu. Bakan Tekin, Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) iş birliği ile Genç Bilişim Ekosistemi (GençTek) tarafından ilk defa organize edilen zirve sayesinde, lise öğrencilerinin bilişim projelerini paylaşarak, akranlarının öğrenme süreçlerine katkıda bulunacaklarını belirtti.

Bakan Tekin, 2011 yılından bu yana Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) çerçevesinde interaktif tahtaların neredeyse tüm okullara kurulduğunu ve bu okullara internet erişimi sağlandığını vurgulayarak, ardından dünyanın en büyük eğitim içerik portalı olan Eğitim Bilişim Ağı’nın (EBA) oluşturulduğunu açıkladı. Tekin, “Bu projeler bazı politik tartışmalara yol açsa da, uluslararası eğitim kuruluşlarının takdirini kazanarak dünyada interaktif tahtalarla donatılmış tek ülke konumuna geldik” dedi.

‘Eğitimde Dönüşüm ve Yenilikler Muhalefetin Eleştirilerine Rağmen Devam Edecek’

Bakan Tekin, 2024-2025 eğitim öğretim yılında uygulamaya alınan ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin muhalefet tarafından eleştirildiğini belirterek, müfredat değişikliğinin öğrencilerin gelişen teknolojilere uyum sağlamalarını amaçladığını söyledi. Tekin, “Eğitimi sadece bilgi merkezli olmaktan çıkarıp, verilen bilgileri uygulamaya ve beceriye dönüştürmeyi hedefliyoruz. Eğitim paradigması değişiyor ve biz bu değişime ayak uydurmak istiyoruz. 2011’de eleştirilen adımlarımız bugün övgü alıyor. Önemli olan hedefimizi görmek ve ona odaklanmaktır” şeklinde konuştu.

Bakan Tekin, zirve kapsamında öğrencilerin hazırladığı projeleri inceledikten sonra programı tamamladı.

Related Posts

Türkiye’deki üniversiteler NAFSA 2025 Uluslararası Eğitim Fuarı’nda boy gösterdi

Türkiye’deki üniversiteler, bu yıl ilk kez Türkiye Ulusal Ajansının koordinasyonu ve desteğiyle “Türkiye’de oku” (Study in Türkiye) sloganı altında, ABD’de California eyaletinin San Diego şehrinde düzenlenen Uluslararası Eğitimciler Birliği (NAFSA) 2025 Uluslararası Eğitim Fuarı’na katıldı.

30 Mayıs cuma hutbesi konusu ve PDF metni | Diyanet bu haftaki cuma hutbesi metnini yayınladı… ‘Yâsîn Sûresi: Kur’an’ın Kalbi’

Cuma hutbesi 30 Mayıs 2025 konusu ve PDF metni erişime açıldı. Diyanet İşleri Başkanlığı’nın dinhizmetleri.diyanet.gov.tr internet adresinden, Türkiye genelindeki camilerde okunması için hazırlanan bu haftaki cuma hutbesinde, Yasin Suresi’nin önemi ele alınacak. “Yâsîn sûresi; insanlığa hayat rehberi olarak gönderilen Kur’an’a yeminle başlayarak, dünya ve ahiret huzurunun ancak onun emirlerine tabi olmaktan geçtiğine dikkat çekmektedir.” ifadelerinin yer aldığı hutbede, Zilhicce ayının ibadetleri idrak etmek için bir fırsat olduğu vurgulandı. Peygamber Efendimiz (s.a.s.)’in hadis-i şeriflerinin de yer aldığı cuma hutbesi konusu ve PDF metni Diyanet’in internet adresinden de indirilebiliyor. Peki, bu haftaki cuma hutbesi konusu nedir? İşte, 30 Mayıs 2025 cuma hutbesi konusu hakkında ayrıntılı bilgiler.

YÖKDİL 2 ne zaman yapılacak? YÖKDİL 2 sınav ve başvuru tarihi bilgisi

YÖKDİL 2 sınav ve başvuru tarihleri belli oldu. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yayımlanan 2025 ÖSYM sınav takvimi doğrultusunda birçok sınavın tarihi yayımlandı. 2025-YÖKDİL/2 başvuru ve sınav tarihi ÖSYM sınav takvimi ile belirlendi. İşte sınav tarihi!

Dünyaca ünlü Rus St. Petersburg Eifman Balesi İstanbul’a geliyor

Dünyaca ünlü Rus St. Petersburg Eifman Balesi İstanbul’a geliyor

71. Sait Faik Abasıyanık Hikâye Armağanı sahiplerini buldu

Bu yılki Armağan’ın sahibi Burçe Bahadır edebiyat ve kültür-sanat dünyasından konukların katıldığı törende ödülünü aldı

Dil sınavlarının kalitesi artacak… ÖSYM, Cambridge ve Oxford ile iş birliği yaptı

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ile Cambridge ve Oxford University arasında iş birliği anlaşması imzalandı. Böylece kurumlar, dil sınavlarındaki ölçme ve değerlendirme alanlarında ortak araştırmalar yapacak, uzmanların ve soru yazarlarının eğitimleri gibi alanlarda çalışmalar geliştirecek.