Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Tesla’nın sürücüsüz taksisi Robotaxi hizmete girdi

Tesla, CEO Elon Musk’ın yıllardır vaat ettiği sürücüsüz araç hizmetini nihayet hayata geçirdi. Şirketin 2025 Model Y SUV’leri, Amerika’nın Austin kentinde robotaksi hizmeti vermeye başladı. Böylece Musk’ın yalnızca kameralar ve uçtan uca yapay zekâ ile tam otonom sürüş mümkün iddiası ilk kez gerçek bir saha testiyle karşı karşıya kaldı.

Spotify’a yakında HiFi desteği geliyor! Fazladan internet harcayacak

Spotify için birkaç yıl önce tanıtılan HiFi yani kayıpsız ses kalitesine yönelik yeni gelişmeler var. Uzun bir süredir beklenen HiFi altyapısının yakında Spotify için sunulması bekleniyor.

Game Pass’ten haziran ayında kaldırılacak oyunlar

Game Pass’ten haziran ayında kaldırılacak oyunlar açıklandı. Toplamda 6 oyun haziran ayında Game Pass abonelerine veda ediyor. Oyunları oynamaya devam etmek isteyenlerin sevdikleri oyunları satın almaları gerekiyor.

Milli para atlet Muhammet Atıcı’dan altın madalya

Milli atlet Muhammet Atıcı, Tunus’ta düzenlenen Dünya Para Atletizm Grand Prix’inde gülle atma branşında altın madalya kazandı.

Google Arama’da Sesli Özet dönemi başlıyor

Google, arama sorguları için yeni bir özelliği test etmeye başladı: Sesli Özet.

Google Translate’in mobil uygulaması yenileniyor

Google Translate için arayüz yenilemesi yapılıyor. Yapay zeka özellikleri artırılacak uygulamanın test süreci de başladı.