Görenler gözlerini ovuşturdu!

1980’den 2003’e Kadar Üretilen İlk Nesil Fiat Panda, Radikal Bir Dönüşüm Geçirdi

1980’den 2003’e kadar üretilen ilk nesil Fiat Panda, ferahlık ile pek de anılmayan bir araçtı. 3,41 metre uzunluğunda, 1,49 metre genişliğinde ve 1,43 metre yüksekliğindeki bu araç, sade bir tasarım ve işlevselliğiyle bilinen bir şehir arabasıydı. Ancak İtalyan meraklı ve tamirci Andrea Marazzi’nin yarattığı şey, sınırları zorluyor. Pandino adlı küçük kasabada Panda sahiplerinin bir toplantısında, Marazzi, kendi versiyonu olan sadece 50 santimetre genişliğinde bir modeli tanıttı.

Marazzi, gövdeden neredeyse tüm merkezi kısmı çıkararak ilginç bir tasarım yarattı. Araç hala hareket edebiliyor ancak kamu yollarında kullanılmak için uygun değil. Aracın homologe edilmemiş ve tescil edilmemiş olduğunun altını çizmek gerekir.

Aracın ön kısmı ciddi şekilde değişti. Genişlik sınırlı olduğundan, merkezi far aracın yüzünde hakimken yanlara sinyaller yerleştirildi. Ön tampon ölçülere göre yeniden ayarlandı ve minyatür kaput, yeni silüete zarif bir şekilde uyum sağlıyor. Ön cam, klasik bir otomobil camından ziyade denizaltı penceresini andırırken, tavan rafları ise hala mevcut ve ulaşılması kolay durumda.

Sürüş elektrikli çünkü benzinli motor bu kadar küçük bir alana sığmazdı. Aracın elektrikli motoru 24 voltluk bir scooter motorundan alındı ve araca 15 km/s hıza kadar izin veriyor. Kabinde minyatür bir direksiyon simidi, gaz pedalı ve orijinal gösterge panelinin bir parçası bulunuyor. İç mekan sadece 30 cm genişliğinde ve Andrea’ya özel olarak uyarlanmış durumda.

Bu radikal dönüşüm hem gülümsemelere hem de hayranlıkla karşılanıyor ancak günlük kullanım için uygun değil. Araç genellikle özel mülklerde kullanılıyor ve çapraz rüzgarlara karşı hassasiyeti nedeniyle bir refakatçi eşliğinde kullanılıyor.

İlk nesil Fiat Panda’nın dört milyondan fazla üretildiği biliniyor ve bugün klasik araç meraklıları arasında popülerliğini koruyor. İtalya ve Avrupa’nın çeşitli yerlerinde sahipleri araçlarını sergileme fırsatı buluyorlar ancak Marazzi’nin yarattığı bu özel versiyon, şimdiye kadar görülen en etkileyici modifiye araçlardan biri olarak dikkat çekiyor.

Related Posts

Merkez Bankası’ndan kredi açıklaması

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 2025 yılının ikinci çeyreğine ilişkin Banka Kredileri Eğilim Anketi sonuçlarını yayımladı. Ankete göre bankalar, yılın ikinci çeyreğinde işletmelere kullandırdıkları kredilerde genel olarak daha sıkı koşullar …

New York borsası yükselişte: Yeni ticaret anlaşmaları mı geliyor? (30 Haziran 2025)

Açılışta Dow Jones endeksi, yüzde 0,46 artarak 44.020,66 puana çıktı. S&P 500 endeksi yüzde 0,33 artışla 6.193,36 puana ve Nasdaq endeksi yüzde 0,43 kazançla 20.360,15 puana yükseldi. ABD’nin ticaret partnerleriyle tarifeler konusunda uzlaşmaya …

TÜRK-İŞ Başkanı Atalay: Zam görüşmelerinde bir arpa boyu yol alamadık

TÜRK-İŞ Başkanı Atalay: Zam görüşmelerinde bir arpa boyu yol alamadık

Dolandırıcıların son yöntemi ‘yok artık’ dedirtti!! Yılların avukatı bile şaşırdı

Afyonkarahisar Barosu’na bağlı olarak kentte uzun yıllardır avukatlık yapan Emre Sagun, geçtiğimiz günlerde sınıf arkadaşları ve tanımadığı kişilerin sosyal medya üzerinden kendisine ulaştırdıkları kimlik ile adeta şok oldu. Dolandırıcıların kendi …

Erdoğan yıl sonu enflasyon beklentisini açıkladı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Olağan Genel Kurulu ve İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni’nde konuşan Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Erdoğan, enflasyonla mücadelede “tavizsiz duruşun” korunduğunu söyledi. Yıl sonu enflasyon beklentisine dair …

Dış borç stoku açıklandı

Hazine ve Maliye Bakanlığı, Türkiye’nin brüt dış borç stokunun 31 Mart itibarıyla 527,5 milyar dolar, net dış borç stokunun da 264,1 milyar dolar olduğunu bildirdi.