Türk baharatı ve aromatik bitkileri 156 ülkede yemekleri tatlandırıyor

Aromatik Bitkiler ve Baharatlar Türkiye İçin Önemli Bir Gelir Kaynağı

Türk ve dünya mutfağında yemeklerin lezzetini artıran önemli unsurlardan biri baharatlar ve aromatik bitkilerdir. Türkiye, çeşitli iklim koşulları sayesinde birçok türe ev sahipliği yapmaktadır ve bu alanda yapmış olduğu ihracat ile dikkat çekmektedir.

Aromatik Bitkiler ve Baharat Üreticileri Derneği (ABÜDER) Başkanı Aydın Acun, yaptığı açıklamada Türkiye’de 600’den fazla aromatik bitki türü bulunduğunu belirtti. Anadolu ve Trakya’nın zengin bitki florasına sahip olduğunu vurgulayan Acun, Türkiye’de yöresel otlar da dahil olmak üzere birçok aromatik bitki ve baharatın bulunduğunu açıkladı.

Güneydoğu Anadolu’nun en fazla baharat üretiminin yapıldığı bölge olduğunu söyleyen Acun, özellikle kırmızı biber üretiminde Türkiye’nin öncü konumda olduğunu belirtti. Ayrıca Türkiye’de en çok tüketilen baharatlar arasında pul biber, tatlı-acı kırmızı toz biber, Hindistan cevizi, karabiber, susam, kimyon, çörekotu, sumak, kekik ve nane gibi ürünlerin olduğunu açıkladı.

Acun, Türkiye’nin iklim koşullarına uygun olmayan baharatları ithal ettiğini ifade ederek yerli üretimin desteklenmesi gerektiğini belirtti. Baharat ve aromatik bitkiler sektörünün Türkiye ekonomisine önemli katkı sağladığını vurgulayan Acun, sektörün dış ticaret fazlası veren bir sektör olduğunu söyledi.

Aydın Acun, Türkiye’nin baharat ve aromatik bitkiler ihracatının önemli pazarlardan biri olan ABD’ye ve Almanya’ya yapıldığını, sektörün büyümeye devam ettiğini ve potansiyelinin yüksek olduğunu belirtti. Türkiye’nin defne yaprağı ve kekikte dünya genelinde önemli bir oyuncu olduğunu vurgulayan Acun, sektörün geleceğine umutla baktıklarını sözlerine ekledi.

Related Posts

Rusya’da yeni otomobil satışları azaldı

Rusya’da yeni otomobil satış sayısı, yılın ilk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28 azalarak 506 bine geriledi.

Bakan Kacır’dan OSB yatırım başvurularına ilişkin açıklama

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, organize sanayi bölgelerinde (OSB) yatırım alanlarını dijital ortamda sanayicilerin erişimine sunmaya devam ettiklerini belirterek, “169 OSB’de 14,7 milyon metrekarelik 1292 yatırım yeri için 3 bin 132 sanayicimiz başvurdu” ifadesini kullandı.

Gastronomiye iştahlı yatırım

Geçen yıl Türkiye’ye gelen 62.2 milyon ziyaretçi, kişi başı ortalama 10.7 gün Türkiye’de kalmış ve yine kişi başına 972 dolar harcama yapmış. Bu rakam önceki yıllara göre daha iyi ama hâlâ kendimize rakip gördüğümüz ülkelerin, özellikle İspanya’nın gerisinde. İspanya’da kişi başı harcama 1.300 dolar civarında. Oysa Türkiye, dünyanın önde gelen turizm destinasyonlarından biri. Bu rakamı daha yukarı taşımak mümkündür.

Rusya’da imalat sanayi PMI mayısta 50,2 puana yükseldi

Rusya’da imalat sanayi PMI mayısta 50,2 puana yükseldi

Türkiye ihracatında şaşırtıcı zirve: Kim kazandı kim kaybetti? Gözler bu sektörde

Otomotiv endüstrisi, mayıs ayında 3,9 milyar dolarla en fazla ihracata imza atan sektör olarak kayıtlara geçti. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, mayıs ayında sanayi grubu sektörlerinden otomotiv endüstrisi 3,9 milyar dolarlık …

Kredi kartı kullananlara yeni düzenlemeler kapıda

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından önümüzdeki günlerde resmi açıklamanın paylaşılması bekleniyor